Te tudod miért fontos a relaxáció?

Kategória: Stresszoldás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A jóga órákat mindig egy rövid körülbelül 10 perces relaxációval zárjuk. A relaxációt hasznos és érdemes alkalmaznod a mindennapokban is.

Az alábbi írásomból megtudhatod milyen pozitív hatásokat indít el a szervezetedben a rendszeres gyakorlása.

 

Te tudod miért fontos a relaxáció?

A relaxáció során nem alszunk, hanem éber tudattal ellazítjuk fizikai testünk minden izmát, hogy szervezetünk sejtjei regenerálódni tudjanak


Miért fontos a relaxáció?

 

Egyrészt mert a jóga gyakorlása után a test teljes ellazulása, az elme kikapcsolása során épülnek be a gyakorlatok pozitív hatásai a testbe. Ilyenkor nem alszunk, hanem éber tudattal ellazítjuk fizikai testünk minden izmát, hogy a legapróbb sejtjeink is megpihenjenek, és feltöltődhessenek.

 

De a relaxáció pozitív hatásai akkor is érvényesülnek, ha éppen nem jógáztál előtte, hanem csak egy gyors regenerálódásra, felfrissülésre, energialöketre vágysz két tevékenység között, tehát ha mondjuk csak 15-20 perced jut rá.

 

Egy rövid relaxációval valódi pihenésre tehetsz szert, hogy újult erővel folytasd az előtted álló teendőket.

Sokszor elsodornak bennünket a napi teendők, de ha belegondolsz, napi 15 percet azért te is pihenhetsz. Hidd el, a szervezeted, tested, lelked és a környezeted is meghálálja majd azt az időt, amit magadra fordítasz.

 

Tudod miért jobb a relaxáció, mint egy rövid alvásszünet?

 

Az alvás és az éberség határán érhető el az a testi, lelki ellazultság, ami hatékonyabban és gyorsabban regenerálja a szervezetet és csendesíti el az elmét, mint az alvás.

 

A relaxáció a jógában kiválóan alkalmazható az ellazulásra, a stressz, a testi és mentális feszültségek oldására. A stressz ugyanis állandó feszültségben és aktivitásban tartja az izmokat és az idegrendszert (szimpatikus idegrendszeri aktivitás).

 

A relaxáció segít ellazítani a testet és az elmét, időt és energiát biztosítva a regenerálódásra, ezáltal érzékenyebbek, ellenállóbbak és rugalmasabbak leszünk a környezet kihívásaival szemben.

Te tudod miért fontos a relaxáció?

A relaxáció során az immunrendszer aktiválódik, beindulnak a szervezet stresszkezelő funkciói, öngyógyító mechanizmusai 


 

A relaxáció, mint a leghatékonyabb stresszoldó
 

Amikor a szimpatikus idegrendszeri tónus aktív: adrenalin szabadul fel, a pulzusszám emelkedik, a vérerek szűkülnek, leáll az emésztés, az immunrendszer működése csökken, a vér az izmokba áramlik. Ezek a reakciók rövidtávon előnyösek, hiszen a testet felkészíti a stresszel való megküzdésre. (Vészhelyzet esetén a test riadóztat: „Üss vagy fuss”.)

 

Hosszútávon viszont károsak lehetnek, mert önmagában ezek a változások is stressznek teszik ki az idegrendszert. Ha a szimpatikus idegrendszer magas aktivitáson marad, a paraszimpatikus idegrendszer nem képes aktiválni a szervezet stresszkezelő, stresszoldó funkcióit.

 

Amikor a paraszimpatikus idegrendszeri tónus aktív (például a relaxáció során): az adrenalin felszívódik, a pulzus csökken, a vérerek tágulnak, az emésztés folytatódik, a vér a belső szervekbe áramlik, az immunrendszer aktiválódik. Beindulnak a szervezet stresszkezelő, stresszoldó funkciói.

 

Tippek, tanácsok

 

A relaxációt kényelmes testhelyzetben végezd, kizárva vagy csökkentve a rád ható ingereket. A relaxáció előtt, közben segítségedre lehet a légzés figyelése, tudatosítása, fokozatos elmélyítése, teljes jógalégzés vagy akár légzőgyakorlatat is végezhetsz (Brahmari – zümmögő méh légzés, Nádí Sódhana – váltott orrlyukas légzés).

 

Ha te is szeretnéd megtapasztalni a jóga és az azt követő relaxáció pozitív hatásait, TÖLTSD LE INGYENESEN az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot, melynek segítségével már otthon elkezdheted a gyakorlást.

 

Ajándékba adom ezt Neked, mert hiszem, hogy a jóga a legjobb dolog, amit magunkért tehetünk.

 

"Bármi, amit birtokolni érdemes,

Azt megosztani is

Érdemes."

(Sri Chinmoy)

 

Itt tudod letölteni az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot:


http://lp.otthonjoga.hu/5-joga-poz-stressz-ellen

 

Csoportos órák

 

Ha inkább csatlakoznál egy szuper női jóga csoporthoz, ezt is megteheted. Gyere el csoportos órámra és  tapasztald meg magad a női jóga jótékony hatásait, várlak szeretettel.

 

Privát jógaórák

 

Ha úgy érzed nem Neked való a csoportos óra, akkor is keress bátran, magán óra keretében is tudunk találkozni.

www.otthonjoga.hu

 

Te tudod miért fontos a relaxáció?

 

Közösség

 

És bátran csatlakozz Facebook csoportunkhoz, közösségünkhöz is, ahol minden aktuális információt, érdekességet megtalálsz az órákkal és a női jógával kapcsolatban:

https://www.facebook.com/groups/8het.hu

https://www.facebook.com/8het.hu/

 

"A testtel való összekapcsolódás minden relaxációs és meditációs gyakorlat alapja. Minél több időt töltünk a testi érzeteinkkel, annál nyugodtabbak és összeszedettebbek leszünk, és a magunk elfogadása is nagyban megerősödik." (Basa Ágnes)

 

Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett az írás, oszd meg a barátaiddal, ha pedig kérdésed van, csak írj bátran nekem a cikk alatt egy kommentet.

Vissza

Címkék : relaxáció, stressz, belső béke

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Rigó Katalin Jarmila

Rigó Katalin Jarmila vagyok, okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem kellene így lennie. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is. Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.