Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Kategória: Női egészség | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Néhányan kérdeztétek, hogy milyen jóga pózokat csinálhattok a menses alatt, amivel enyhíteni tudjátok a görcsöket és a kellemetlen érzést. Tekintettel arra, hogy általában ez számomra is egy nehezebb időszak, főként az első 2 napban, azt gondoltam, hogy ez a jóga útmutató nagyon hasznos lesz magamnak és nektek, csajoknak is!

Fontos tudni, hogy a menstruációnak normális esetben semmilyen fájdalommal nem szabadna járnia. Lehet a háttérben hormonális zavar, szervi elváltozás, akár endometriózis, vagy policisztás ovárium szindróma is, ezért ha nagyon nagy fájdalmaid vannak, vagy rendszertelen a ciklusod, közti vérzéseid vannak, érdemes szakemberhez fordulni, felkeresni a nőgyógyászt, hogy kizárhassák a fent említett problémákat. 

Elképzelhető az is, hogy lelki szinten nem vagy kibékülve önmagaddal, nőiségedet nem tudod megfelelő módon megélni, csak görcsösen szeretnél megfelelni a környezetednek.

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

A női jóga gyakorlása sokat tud neked segíteni, hogy visszatalálj természetes nőiségedhez, és a női jóga gyakorlássával a fizikális panaszokat is enyhíteni tudod


 

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes és felszabadult legyen

 

1. Ülésben oldalra hajlítás

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Helyezkedj el könnyű, keresztezett lábú ülésben a matracon, belégzésre nyújtózz mindkét karoddal felfelé, egyenesítsd a hátat, majd lassan kilégzéssel, megtámaszkodva a tenyereddel a talajon, hajolj jobb oldalra, érezd, ahogyan finoman megnyúlnak az oldalsó izmok. Ahogy belélegzel, hosszasan nyújtsd meg a gerincet középen, karok oldalsó középtartásban és ahogy kilélegzel, hajolj el a bal oldalra. Hosszan nyújtózz, egészen az ujjak végéig.

Figyelj rá, hogy mindkét ülőcsont végig maradjon a talajon és azonos súlyt kapjon, illetve maradj végig egy síkban. Végezheted kitartva: pár légzésig megtartva a nyújtást az egyik oldalon, majd ugyanígy megtartva a másik oldalon, vagy végezheted dinamikusan, légzésritmusban: kilégzésre oldalra nyújtózás, belégzésre középen nyújtózás.

 

2. Macska póz

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Majd miután kicsit bemelegítetted az izmokat, lassan ereszkedj négykézlábra, és kezdd el a gerinc bemelegítését a macska pózzal. Kilégzésre domborítunk csigolyáról csigolyára, ellazul a hát, lapockák távolodnak, belégzésre homorítunk csigolyáról csigolyára, lapockák közelítenek, vállak gördülnek hátrafelé és lefelé, kiemel a mellkas, fejtető nyújtózik fölfelé. Mindig farokcsonttól indítjuk a mozdulatot, és a fej érkezik meg utoljára.

A macska pózzal masszírozzuk az alhasi területet, a belső nemi szerveket. Csökkenti, megelőzi a menstruációs görcsöket, fájdalmakat. Ezt a gyakorlatot bármikor végezheted, menstruáció alatt is, sőt, mivel oldja a derékban jelentkező feszültséget, ilyenkor különösen javasolt gyakorlat.

 

3. Fekvő gerinccsavarás sas póz lábtartásával

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

A menses alatt általában nagyon merev és fájdalmas tud lenni az alsó háti szakasz, szóval ez egy nagyszerű póz a feszültség enyhítésére, kicsit ellazítja ezt a területet. Hozd a karokat oldalsó középtartásba, emelad el a lábakat, térdek derékszögben hajlítva, fond össze a lábakat, tedd keresztbe a jobb combot a bal combon, és akaszd be a jobb lábfejet a bal lábszárba (garudászana lábtartása). Ha nem megy, akkor maradjanak a lábak egyszerűen csak derékszögben zárva.

Belégzéssel szorítsd le a derekad, tárd a mellkast, nyújtsd a gerincet, kilégzéssel engedd le a lábakat balra, fejedet fordítsd jobbra, próbáld lent tartani a jobb vállat. Mély kilégzésekkel engedd távozni a feszültséget a testből, engedd ellazulni a deréktáji szakaszt. Majd ismételd meg a gyakorlatot a másik oldalra.

 

4. Szél felszabadító póz

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Ez a póz kiválóan masszírozza a beleket, hasi szerveket, lazítja a csípőt, enyhíti a hát feszültségét, és javítja a vérkeringést ezen a területen.

Hanyatt fekvésben húzd fel a térdeket a mellkashoz és karold át őket, tartsd leszorítva a keresztcsonot, derekat, vállakat. Menstruáció alatt nyitottabb térdhelyzettel vagy felváltott lábbal végezd!

 

5. Tű-cérna póz

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Ez egy újabb póz, amely segít nyújtani a csípőt és az alsó háti szakaszt is. Ne felejtsd el a felül lévő lábfejet aktívan visszafeszítve tartani a térded védelmében, a felső térded pedig told el a törzstől, hogy érezd a kellemes nyújtást a csípőben és a fenékben is.

 

6. Galamb póz

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Lefele néző kutya pózból indulva, tedd a jobb lábadat magad előtt keresztbe a talajra. Fontos, hogy a lábfej legyen aktívan visszafeszítve, ezzel óvod a térded! A kezekkel támaszkodj a test mellett. Szorítsd le a hátsó lábfejet, nyújtsd a hátsó lábat, told előre a medence bal oldalát, a medence előre néz. Nyisd a mellkasod, forgasd hátra a vállakat, csak annyira homoríts, amennyire a derekadnak kényelmes. Belégzéssel nyújtózz a lábfejtől a fejtetőig, kilégzéssel engedd lazulni a csípőt.

Ez a gyakorlat nyújtja a farizmot, a csípőhorpasz izmot és energizálja az alhasi szerveket, a női szerveket.

 

7. Hal póz

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Hanyattfekvés. A lábaid lehetnek kötött szögben (ahogy az alsó képen látható), vagy maradhatnak egyenesen zárva.  Karok a test mellett, vagy alatt párhuzamosan. Belégzéssel kiemel a mellkas és leenged hátul a fejtető. Fontos, hogy a karokkal tartsd magad, a fejen ne legyen súly. Lélegezz a mellkasba, engedd a derekat ellazulni.

Amellett, hogy menstruáció esetén is végezhető a póz, hat a pajzsmirigy működésére, ezáltal a hormonháztartásra is.

 

8. Ülésből előre döntés

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Nyújtott lábú ülés. Lábfejek visszafeszítve. Belégzéssel nyújtózkodj meg felfelé a karokkal, kilégzéssel, egyenes háttal dönts előre, aztán hajlítsd a gerincet, hasat végig tartsd behúzva. Fogd meg a lábfejet. Lélegezz.

Derékproblémák, feszes combhajlító esetén enyhén be lehet hajlítani a lábakat, a póz egyik fő célja az alhasi szervek masszázsa.

A női jóga gyakorlatok királynőjének is nevezik ezt a pózt.

 

9. Ebihal póz (Előrehajlás sarokülésben)

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Sarokülésből nyisd a térdeket akkora terpeszbe, hogy ha előrehajolsz, akkor éppen beférjen közé a hasfalad, majd innen kilégzéssel dönts előre egyenes háttal, hosszasan nyújtózz a talajon a tenyerekkel. Majd lazíts, engedd ellazulni a hátat, csípőt. A homlok a matracon nyugszik. Lélegezz mélyeket és pihenj a pózban, amíg csak jól esik.

Ez a gyakorlat lelkileg is segít ellazulni, mivel nyugtató hatással van az elmére, idegrendszerre.

 

Ez csak néhány közismert jóga póz, melyek hasznosak a menstruációs fájdalmak enyhítésében. Még sokkal több pózt megismerhetsz, és valódi javulást érhetsz el, ha beépíted a női jóga gyakorlását a mindennapjaidba.

Gyere el egy próba alkalomra és tapasztald meg magad a női jóga jótékony hatásait!

 

Várlak szeretettel csoportos vagy magán óra keretein belül is!

 

Csoportos órák

 

Ha csatlakoznál egy szuper női jóga csoporthoz, megteheted. Gyere el csoportos órámra és  tapasztald meg magad a női jóga jótékony hatásait, várlak szeretettel.

 

Privát jógaórák

 

Ha úgy érzed nem Neked való a csoportos óra, akkor is keress bátran, magán óra keretében is tudunk találkozni.

www.otthonjoga.hu

 

Próbáld ki ezt a 9 jóga pózt, hogy a te menstruációd is fájdalommentes legyen

Saját otthonodban is megtapasztalhatod a 8 alkalmas női jóga tanfolyam minden előnyét

 

Közösség

 

És bátran csatlakozz Facebook csoportunkhoz, közösségünkhöz is, ahol minden aktuális információt, érdekességet megtalálsz az órákkal és a női jógával kapcsolatban:

https://www.facebook.com/groups/8het.hu

https://www.facebook.com/8het.hu/

 

Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett az írás, oszd meg a barátaiddal, ha pedig kérdésed van, csak írj bátran nekem a cikk alatt egy kommentet.

Vissza

Címkék : menstruáció, görcs, női jóga, női egészség

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Rigó Katalin Jarmila

Rigó Katalin Jarmila vagyok, okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem kellene így lennie. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is. Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.