Mi is az a női jóga és miért épp csoportban gyakorold?

Kategória: Női egészség | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Létezik egy több ezeréves módszer, mely helyreállítja tested természetes működését. Ez a módszer a speciális női jóga, amit megtanítok neked.

Mi az a női jóga?

A női jóga nőknek lett megalkotva, egyfajta terápiás jógaként, és nemcsak a fizikai testtel, hanem a lélek anatómiájával is foglalkozik.

A női jóga nem csak egy testmozgás, hanem annál sokkal több. A női jóga órákon a hangsúly a női szervek egészségének megőrzésén, vagy a már kialakult kibillenések helyreállításán van, azáltal, hogy jótékonyan hat a hormonháztartásra, csökkenti a stresszt, mélyebb önismeretet és tudatosságot ad a hétköznapokban, ezáltal önbizalmat, kitartást és egyensúlyt hoz a nők számára.

„Két csapdát kell elkerülnünk az igazsághoz vezető úton. Az egyik, ha nem megyünk végig, a másik, ha el sem indulunk.” - Buddha

Mi is az a női jóga és miért épp csoportban gyakorold?

Kortól függetlenül minden nőnek ajánlott a női jóga gyakorlása


A csoportos Női Jóga tanfolyam legnagyobb előnyei

 

- családias, megengedő légkörben, saját tempódban fogod elsajátítani a gyakorlatokat

- nincs szükséged előzetes jóga tudásra

- női egészségünk megőrzése, helyreállítása a fő cél

- női erőd megtalálásával nő az önbizalmad, sokkal jobban megismered önmagadat, lehetőségeidet

- a medencealapi izmok, záróizmok kondícionálásával növekszik ezen területek vérellátása, ezáltal megelőzhetjük olyan betegségek kialakulását, mint az inkontinencia vagy az aranyér, megerősödik a hüvely izomzata, ami által csökken a gyulladásra, fertőzésre való hajlam, nő az orgazmuskészség.

- sokkal jobban megismered saját testedet, így könnyebben felismered annak üzeneteit, ezáltal oldódnak a mentális, lelki blokkok is

- a gyakorlatok segítségével kiegyensúlyozzuk a hormonháztartást, ezáltal csökken a stressz, enyhülnek vagy akár teljes egészében meg is szűnhetnek a menstruáció, a pms illetve a menopauza alatt tapasztalt tünetek, harmonizálódik a menstruációs ciklus

- heti 90 perc testi-lelki feltöltődés, amikor az elvárások helyett megélheted női lényed teljességét, elengedheted a feladatokat, a stresszt

- rengeteg olyan gyakorlatot ismersz meg, melyek kifejezetten a női egészség megőrzését segítik

- a gyakorlás kifejezetten a női test igényeire van szabva, hiszen nekünk másképp kell gyakorolni a menstruáció idején, számos jóga technika ilyenkor tilos, de megtanítom neked, melyek azok a gyakorlatok, melyeket alkalmazhatsz női napjaidon is

 

Szabályozza és stabilizálja a keringési rendszert és a vérnyomást.

Erősíti a tüdőt és a szívet. Javítja az oxigénfelvételt.

 

Belső egyensúly

Nyugtatja és erősíti az idegrendszert, javítja a koncentrációs képességet, összehangolja a jobb és bal agyfélteke működését.

 

Testi-lelki-szellemi felfrissülés

A légzőgyakorlatokkal kombinált gyakorlatok a testet energizálják, oldják a felesleges energiablokádokat és szellemileg is kiegyensúlyoznak.

 

Érzelmi feltöltődés

Megszünteti a stresszt, az idegességet, az enyhe depressziót. Megnyugtatja a gondolatokat és az érzelmeket. Oldja a testben kialakult feszültségeket.

 

Erősíti az immunrendszert

Serkenti és összehangolja a szervek, köztük a belső elválasztású mirigyek működését. Megdolgoztatja a nyirokrendszert, javítja az anyagcserét, ezáltal segít az ideális testsúly beállításában is.

 

Harmonizálja az emberi kapcsolataidat

Ahogyan te változol a jóga által, úgy változnak körülötted az emberek. Többször keresnek a barátnők, elviselhetőbb lesz a főnök, intimebb a párkapcsolatod és még a családi konfliktusok is eltűnnek.

 

Ilyenek lesznek a közös óráink

Mi is az a női jóga és miért épp csoportban gyakorold?

A saját határaink szem előtt tartása és a prevenció fontos szerepet játszik az órákon, így elkerülhetőek a sérülések


Egy rövid beszélgetéssel kezdünk, az aktuális óra témájához kapcsolódóan, megbeszéljük a felmerülő kérdéseket, stb. Majd egy rövid elcsendesedéssel megérkezünk önmagunkhoz, a jógához. Finom bemelegítés után a gátizomzatot is bemelegítjük, majd erősítjük. Ezután következik a gyakorlás, majd relaxáció, végül egy rövid elcsendesedéssel zárjuk az órát.

 

Változatos gyakorlatsorok

Sok különféle gyakorlatsorra számíthatsz, melyekkel nőiségünket fogjuk erősíteni, néha lágyabban, yinesebben, néha keményebben, yangosabban.

 

Elcsendesedés

Minden alkalmat elcsendesedéssel kezdünk, és fejezünk be, így egy nyugodt állapotban fogsz megérkezni és távozni az óráról.

 

Női egészségünk védelme 

A fókuszunk sokszor lesz női szerveinken, ezáltal megőrizhetjük egészségüket, harmonizálhatjuk ciklusunkat,

 

Saját élmény gyakorlatok

Különleges, belső figyelmet, önismeretet fejlesztő játékos gyakorlatok

 

Alakformálás

A gyakorlatoknak köszönhetően az izomzat szépen formálódik, eltűnnek a zsírpárnák, a testsúly beáll az ideális tartományba.

 

Könnyen kivitelezhető gyakorlatok 

Nem kell rugalmasnak lenned, itt nem fogunk akrobatikus mutatványokat gyakorolni, elég ha elszánt vagy és lelkes.

 

„Sosincs itt a "megfelelő idő", hogy csináljunk valamit, pedig gyakran épp emiatt halogatjuk. Egyszerűen induljunk el onnét, ahol vagyunk, bárhol vagyunk is.” - Anna Black 

 

Rólam mondták mások

Mi is az a női jóga és miért épp csoportban gyakorold?

Ha még most is úgy érzed, hogy csoportban nem tudnál önmagad lenni, lehetőséged van magán tanfolyamra is


“Tényleg a veled tölthető idő nem csak a jóga, de a személyiséged miatt is annyira szuper és kikapcsoló számomra, hogy szerintem egy éves bérletet váltok, ha hazajöttem.” – Juhász Bianca

 

“Egy felejthetetlen élményt és az élet új megvilágítását nyújtottad számomra. Minden elismerésem a Tied és mindenkinek szívből ajánlom, hogy tapasztalja meg általad azt a felejthetetlen utat, amit ezen a 8 alkalmon keresztül biztosítasz. ” - Tamás Kati

 

“Nagyon tetszik! Jól esik ebben a kemény, férfias világban a női oldalamat erősíteni.” - Makuci Anett

 

“A hangod, a kellemes, szeretetteljes lényed olyan biztonságérzetet adott, amitől pillanatok alatt ellazultam és mély relaxációban tudtam gyakorolni. Nagyon jó a légkör amit teremtesz” - Vén Anikó

 

“Kata nagyon sok hasznos információt mond óra közben. Több mindent tudok használni órán kívül pl. hátfájásra, menstruációkor.” - Jakosevity Marianna

 

Női szerveid egészségének megőrzését legjobban a női jóga gyakorlatai segítségével tudod támogatni. A gyakorlatokat te is elsajátíthatod, csoportos órák keretein belül.

 

Magamról

Mi is az a női jóga és miért épp csoportban gyakorold?

Minden nap más a lelkiállapotunk, a testünk állapota, menstruáció idején például egészen másképp kellene gyakorolnunk, más esik jól


Rigó Katalin Jarmila vagyok, 34 éves okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató.

 

Éppen olyan nő, mint te. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem így kellene lennie, léteznek olyanok, akiknek teljesen fájdalommentes a havi ciklusuk. A kulcs két dologban rejlik, az egyik, hogy elfogadod, és megéled saját nőiségedet, a másik pedig a mozgás, az áramlás saját a női erőddel, a jóga többezer éves tudásának segítségével. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is.

 

Jógázzunk együtt, és tapasztald meg saját belső női erődet, fedezd fel a benned rejlő lehetőségeket. Megtanulsz együttműködni tested jelzéseivel kis létszámú csoportban és a saját tempódban. Itt nincsenek elvárások, nincsen összehasonlítás, csak magadat kell túlszárnyald és magadból kell kihoznod a lehető legjobbat. Minden nap más a lelkiállapotunk, a testünk állapota, menstruáció idején például egészen másképp kellene gyakorolnunk, más esik jól.

 

Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

 

Csak nőknek! A csoportos Női Jógán odafigyelünk női testünk-lelkünk szükségleteire, és sokkal kevésbé van a figyelmünk a külső elvárásokon, helyette befelé figyelünk, arra, hogy az adott pillanatban nekünk mire van szükségünk. Női egészségünk megőrzésén, támogatásán van a hangsúly az órákon, speciálisan női területekre fókuszáló gyakorlatokkal.

 

A csoportos női jóga órán a BOLDOG, elégedett, kiegyensúlyozott, önbizalommal teli NŐt hozzuk ki belőled közösen.

 

Valójában nekünk nőknek arra van szükségünk, hogy beszélgessünk, női körben legyünk, együtt mozogjunk, együtt nevessünk. Lássuk be, ez már nem feltétlenül része a mindennapjainknak ebben a rohanó világban.

 

Amennyiben érdeklődsz a csoportos órák iránt, vagy maradtak még megválaszolatlan kérdéseid, kérlek, add meg nevedet és telefonszámodat, melyen vissza tudlak hívni.

 

Csoportos Női Jóga árak és további tudnivalók

Mi is az a női jóga és miért épp csoportban gyakorold?

Egy alkalom 90 perc.

A 90 perc felépítése: beszélgetés, rövid elcsendesedés, bemelegítés, záróizmok bemelegítése, erősítése, gyakorlás, relaxáció, elcsendesedés.

 

Amire szükséged lesz a gyakorláshoz:

  • kényelmes öltözet, amiben te jól érzed magad, ami nem lóg, csúszkál rajtad, de nem is szorít, pl. leggings, trikó. A legjobb tapadás elérése érdekében javasolt mezítláb gyakorolni.
  • ha szeretnéd, hozhatod a saját jógamatracodat, egyébként térítésmentesen biztosítjuk a számodra.
  • a gyakorlás előtt 1-1,5 órával már ne fogyassz nehéz ételt!
     

A csoportos óra egy olyan elfogadó női közösséget hoz létre, ami nagyon hiányzik ebben a rohanó világban, ahol csak a reklámokban hallunk az én időről.

 

Azt látom a környezetemben, hogy mindenki rohan, próbálja beteljesíteni a küldetését, csak éppen lerombolja a testi és mentális egészségét. Pedig heti 90 percet mindenkinek szánnia kellene magára.

 

A női jóga speciálisan olyan gyakorlatokat tartalmaz, ami a nők igényeire lettek kidolgozva és csak nők vehetnek részt az órán. Már ebben is nagyon különbözik egy fitnesz órától, ahol csak a test van a fókuszban, de a női szervek egészsége és a mentális egészség nem.

 

Ha nincsenek női betegségeid, csak szeretnél kellemes, oldott légkörben jógázni, akkor is várlak szeretettel, viszont ha az alábbiak közül bármelyikkel is küzdesz, akkor biztosan a női jóga a megfelelő számodra:

 

- gondjaid vannak a nőiségeddel

- nehéz és görcsös a menstruációd

- rendszertelen a ciklusod

- ciszták, terméketlenség, mióma, endometriózis, hormonzavarok

- párkapcsolati problémák


 

Közösség

 

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, közösségünkhöz is, ahol minden aktuális információt, érdekességet megtalálsz az órákkal és a női jógával kapcsolatban:

https://www.facebook.com/groups/8het.hu

https://www.facebook.com/8het.hu/

http://otthonjoga.hu/

https://www.facebook.com/8het.hu/

 

Ha a gyakorláshoz segítségre lenne szükséged, vagy kérdésed van, keress nyugodtan.

 

Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett az írás, oszd meg a barátaiddal, ha pedig kérdésed van, csak írj bátran nekem a cikk alatt egy kommentet. 

 

 

 
 
 
 

Vissza

Címkék : női jóga, női egészség, menstruáció, tudatosság, önismeret

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Rigó Katalin Jarmila

Rigó Katalin Jarmila vagyok, okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem kellene így lennie. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is. Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.