Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára

Kategória: Női egészség | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára?

Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára

 

Terítsd ki a jógamatracodat és élvezd a csodálatos előnyöket.

A rendszeres jógagyakorlás mindkét nem számára növeli a rugalmasságot, az izomtónust, a mentális jóllétet, a gerinc egészségét és fokozza a keringést. A jóga néhány aspektusa különösen támogatja a nőket. Amellett, hogy javítja a hangulatot, könnyebbé teheti a hormonális változásokkal és az egészségügyi válságokkal, például a mellrákkal kapcsolatos tüneteket is. A jóga erősíti a mentális egészséget is, és enyhíti a stresszt, amely gyakran előjön a nőknél, akik otthon és a munkahelyen is folyamatosan helyt kell, hogy álljanak.

Hormonális segítség:

Nem titok, hogy a hormonok nagyban befolyásolják a közérzetedet. Attól függően, hogy hol jársz a ciklusodban, lehet, hogy tele vagy energiával, vagy éppen nincsen energiád, enyhén görcsölsz, vagy teljesen legyengültnek érzed magad.

A jóga segít oldani a ciklussal járó kellemetlen érzéseket, enyhíti a méh összehúzódásait, melyek a görcsöket okozzák. Az olyan gyakorlatok, mint az ülő és a fekvő gerinccsavarás, macska póz vagy a galamb biztosítják a gyógyírt. A finom, női jóga gyakorlatok az alacsony energiaszintet támogatják, míg egy erőteljesebb áramlós női jógagyakorlás jól átmozgat, amikor magas az energiaszinted.

 

Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára

A rendszeres jóga gyakorlás elősegíti a hormonháztartás megfelelő működését


A női jóga segít megbirkózni azokkal a változásokkal, melyen a tested keresztül megy a menopauza során. Megtanítja neked, milyen légzőgyakorlatok segítenek át a hőhullámokon, és csillapítja a diszkomfortot az olyan pózokkal, mint például az ülő vagy fekvő pillangó, melyeket női jóga órákon rendszeresen használunk.

A rendszeres jóga gyakorlás segít megszüntetni a hormonális változások okozta más kellemetlen mellékhatásokat is, mint például az álmatlanság, szorongás, depresszió és hangulat ingadozások. A gyakorlás segít a mentális fókuszban, így kevésbé leszel feledékeny és segít a rendszertelen menstruációs ciklus kiegyenlítésében is.

 

Egészségügyi válságok:

A jóga, mint terápiás eszköz rendkívül hatékony segítség lehet az egészségügyi válság alatt. Amellett, hogy enyhíti a szorongást és az aggodalmat, melyet a megromlott egészségi állapot okoz, ténylegesen javíthatja a tüneteket, és segítheti, támogathatja a gyógyulási folyamatot.

Vegyük például a mellrákot. Az esettanulmányok szerint a mellrák több mint 99 százalékban a nőket érinti. A jóga, mint terápia a rák minden szakaszában, a diagnózistól egészen a felépülésig gyógyulást és vigaszt nyújt. Az International Journal of Yoga 2009-ben megjelent tanulmánya jelentős összefüggést mutatott a rendszeres jóga gyakorlás valamint az emlőrák és a kezelés tüneteinek a javulása között, úgy, mint hányás, gyomorpanaszok, fájdalom és székrekedés.

Egy 2012-es rákkutatás kimutatta, hogy a tartós fáradtságban szenvedő emlőrák túlélők nagyobb energiát és kevesebb rossz közérzetet tapasztaltak 12 hetes jóga terápia után. A jóga nem tudja megállítani a betegséget, de biztos lehetsz abban, hogy segítséget fog nyújtani a gyötrelmek idején.

Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára

A csípőben rengeteg feszültséget tárolunk mi nők, ezeket számos jóga pózzal oldani tudjuk, ami mentális síkon is segíti a feldolgozást


Szorongás és stressz:

Egy 2015-ös A pszichiátriai és idegtudományi lapban megjelent kutatás szerint a nők sokkal nagyobb valószínűséggel szenvednek depresszióban, mint a férfiak. A szorongás és a túlterheltség érzése szintén nagy számban érinti a nőket az Anxiety and Depression Association of America jelentése szerint. A jóga a mentális állapotok kezelésében játszik szerepet, mivel serkenti a jó érzésekért felelős kémiai anyagokat az agyban, megváltoztatja a gondolkodási mintákat és segít a stresszválasz enyhítésében.

A jóga pozitív hatásai a depresszióra és a szorongásra már néhány hónap után bekövetkeznek. Egy 2009-ben publikált tanulmány (Kiegészítő terápiák a klinikai gyakorlatban) kimutatta, hogy mindössze 8 hétig tartó csoportos jógagyakorlás heti kétszer 90 percen keresztül jelentősen csökkentette a nők által érzékelt szorongást.

Egy korábbi, 2007-ben az Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine folyóiratban (Bizonyítékokon alapuló kiegészítő és alternatív gyógyászat) megjelent tudományos kutatás kimutatta, hogy a jóga ígéretes a depresszió kezelésében is. A ritmikus légzés és a mellkasnyitó pózok közvetlen felemelő hatással lehetnek a női hangulatra.

 

Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára

A jóga természetesen erősíti a gerincet és a medencét stabilan tartó mélyizmokat, ezáltal javítja a tartást


Testtartás és megjelenés:

A jóga test tudatosságra tanít és olyan izmokat is átmozgat, melyekről egyébként megfeledkezel. Ennek eredményeképpen a jóga természetesen erősíti a gerincet és a medencét stabilan tartó mélyizmokat, így sokkal magabiztosabbnak és egészségesebbnek fogsz tűnni. A helyes testtartástól pedig csinosabbnak is fogsz látszani.

A jóga közvetlen összefüggésben áll a súly karbantartásával is. Nem csak kalóriát éget, persze a szigorú jógairányzatoknál ez is igaz. Ehelyett létrehoz egyfajta tudatosságot az étrendet illetően, a telítettség érzetével kapcsolatban és segít kialakítani és fenntartani a számodra legoptimálisabb testsúlyt, megakadályozva a súlygyarapodást.


A jóga tanár szerepe és szükségessége:

Melyek a jóga egészségügyi előnyei a nők számára

A jógázást bárki elkezdheti, kortól és fizikai állapottól függetlenül

 

A jóga különböző iskoláinak filozófiája és gyakorlatai, mint amilyen a hatha jóga is, hozzájárulnak az ember jólétéhez, egyszerű, ősi gyógyító aspektusaik révén, mint természetes egészségmegőrző, betegségmegelőző módszer, mely erősíti az immunrendszert. A jóga területén végzett kutatások és vizsgálatok azt mutatták, hogy a jóga rendszere nagyon hatásos volt számos pszichoszomatikus betegség kezelésében és terápiájában, beleértve az életmódbeli rendellenességeket.

A jógázást sosem késő elkezdeni, kortól és fizikai állapottól függetlenül mindenképpen jótékony hatással lesz az életedre valamint az egészségedre.

 

Tapasztald meg Te is!

 

Vezetett, csoportos órák keretén belül, ahol az oktatótól elsajátíthatod az ászanák (fizikai gyakorlatok) helyes és biztonságos kivitelelezését.

 

Ha te is szeretnéd megtapasztalni a jóga pozitív hatásait, TÖLTSD LE INGYENESEN az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot, melynek segítségével már otthon elkezdheted a gyakorlást.

 

Ajándékba adom ezt Neked, mert hiszem, hogy a jóga a legjobb dolog, amit magunkért tehetünk.

 

"Bármi, amit birtokolni érdemes,

Azt megosztani is

Érdemes."

(Sri Chinmoy)

 

Itt tudod letölteni az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot:


http://lp.otthonjoga.hu/5-joga-poz-stressz-ellen


És ahogy a cikk elején is írtam:

Terítsd ki a jógamatracodat és élvezd a csodálatos előnyöket.

Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett az írás, oszd meg a barátaiddal, ha pedig kérdésed van, csak írj bátran nekem a cikk alatt egy kommentet.

Namasté

Vissza

Címkék : stressz, női egészség, pcos, endometriózis, menstruáció

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Rigó Katalin Jarmila

Rigó Katalin Jarmila vagyok, okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem kellene így lennie. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is. Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.