Érzetfigyelés és tudatosság

Kategória: Stresszoldás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

"Minél jobban el tudsz csendesedni, annál többet hallasz meg." (Ram Dass)

Női jógán a gyakorlatok között sokszor megállunk és megfigyeljük a testérzeteket. Tudod miért?

Az érzetfigyelés segítségével kiéleződik a belső figyelem és tudatosság, így hamarabb fogod felismerni, ha a tested jelezni szeretne neked.

Felismersz régóta fennálló lelki blokkokat, melyek a gyakorlatok során oldódnak, az érzetfigyelés során tapasztalható megéléseknek köszönhetően pedig el fogod tudni engedni ezeket a gátakat. Hol sírva, hol nevetve. Ez mind része a fejlődésnek, gyógyulásnak.

 

Érzetfigyelés és tudatosság

A női területekre fókuszáló gyakorlatok során, vagy gyakorlatok között tudatosítjuk milyen testi vagy akár lelki érzeteket váltott ki belőlünk az adott gyakorlat


„Ahol a figyelem, ott az energia”

 

Női jógán a figyelem egy adott területre történő koncentrálásával (pl.: petefészkek, méh, hasfal, mellkas, légzés ) segítjük a tudatos befelé figyelést, energizáljuk az adott területet („ahol a figyelem, ott az energia”).

Az érzetfigyelésnek köszönhetően fejlődik a belső nőiség tudat és önismeretet, ezáltal érzékenyebbek, ellenállóbbak és rugalmasabbak leszünk a környezet ingereivel szemben.

Amikor a tested és lelked kibillen az egyensúlyi állapotból, a problémák gyakran nőgyógyászati betegségek formájában jelentkeznek.

 

Az érzetek tudatosításával, elméd lecsendesítésével elkerülheted a stressz káros következményeit

 

A folyamatos testi és lelki stressz hatására szervezetünkben felhalmozódik a kortizol nevű hormon, ami megakadályozza a gyulladásgátló vegyületek termelődését, ennek hatására gyengül az immunrendszer és fogékonyabbá válunk a női betegségekre is.

 

Amikor a szimpatikus idegrendszeri tónus aktív: adrenalin szabadul fel, a pulzusszám emelkedik, a vérerek szűkülnek, leáll az emésztés, az immunrendszer működése csökken, a vér az izmokba áramlik. Ezek a reakciók rövidtávon előnyösek, hiszen a testet felkészíti a stresszel való megküzdésre. (Vészhelyzet esetén a test riadóztat: „Üss vagy fuss”.)

 

Hosszútávon viszont károsak lehetnek, mert önmagában ezek a változások is stressznek teszik ki az idegrendszert. Ha a szimpatikus idegrendszer magas aktivitáson marad, a paraszimpatikus idegrendszer nem képes aktiválni a szervezet stresszkezelő, stresszoldó funkcióit.

 

Amikor a paraszimpatikus idegrendszeri tónus aktív: az adrenalin felszívódik, a pulzus csökken, a vérerek tágulnak, az emésztés folytatódik, a vér a belső szervekbe áramlik, az immunrendszer aktiválódik. Beindulnak a szervezet stresszkezelő, stresszoldó funkciói.

 

"A testtel való összekapcsolódás minden relaxációs és meditációs gyakorlat alapja. Minél több időt töltünk a testi érzeteinkkel, annál nyugodtabbak és összeszedettebbek leszünk, és a magunk elfogadása is nagyban megerősödik." (Basa Ágnes)

 

Érzetfigyelés és tudatosság

Az érzettudatosítások pluszban hozzájárulnak a fizikai gyakorlatok számos előnyéhez

 

Neked való a női jóga?

 

Ha állandóan pörögsz, munkádból vagy személyiségedből fakadóan, ha intenzív stresszhatások érnek folyamatosan és emiatt akár már női betegségeid is kialakultak (menstruációs ciklus zavarok, endometriózis, ciszták, stb) akkor a legmegfelelőbb jógatípusok számodra a női jóga és a yin jóga.

A jóga ezen változatai mély hatást gyakorolnak a stressz szintre, mivel a lassabb ütem lehetővé teszi a teljes relaxációs állapotot. A légzőgyakorlatok és az érzettudatosítások bevonása pluszban hozzájárul az ászanák (fizikai gyakorlatok) számos előnyéhez. Ezért is kombinálom ezeket az összetevőket mindig a női jóga óráimon.

 

A női jóga segítségével javul a szervezet általános működése, valamint támogatja a hormonháztartás egyensúlyának visszaállítását.

 

Ha nincsenek női betegségeid, akkor is hasznos lesz számodra a női jóga gyakorlása, megelőzés szempontjából. Túlzás nélkül mondhatom, hogy minden nőnek szüksége lenne a női jóga gyakorlására.

 

Ha Te is úgy érzed, tested és lelked is megérdemli a törődést, és szívesen megszabadulnál a stresszel járó problémáktól, TÖLTSD LE INGYENESEN az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot, melynek segítségével már otthon elkezdheted a gyakorlást.

 

Ajándékba adom ezt Neked, mert hiszem, hogy a jóga a legjobb dolog, amit magunkért tehetünk.

 

"Bármi, amit birtokolni érdemes,

Azt megosztani is

Érdemes."

(Sri Chinmoy)

 

Itt tudod letölteni az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot:


http://lp.otthonjoga.hu/5-joga-poz-stressz-ellen

 

Csoportos órák

 

Ha inkább csatlakoznál egy szuper női jóga csoporthoz, ezt is megteheted. Gyere el csoportos órámra és  tapasztald meg magad a női jóga jótékony hatásait, várlak szeretettel.

 

Privát jógaórák

 

Ha úgy érzed nem Neked való a csoportos óra, akkor is keress bátran, magán óra keretében is tudunk találkozni.

www.otthonjoga.hu

 

Érzetfigyelés és tudatosság

 

Közösség

 

És bátran csatlakozz Facebook csoportunkhoz, közösségünkhöz is, ahol minden aktuális információt, érdekességet megtalálsz az órákkal és a női jógával kapcsolatban:

https://www.facebook.com/groups/8het.hu

https://www.facebook.com/8het.hu/

 

Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett az írás, oszd meg a barátaiddal, ha pedig kérdésed van, csak írj bátran nekem a cikk alatt egy kommentet.

Vissza

Címkék : önismeret, önbizalom, női jóga, stressz, női egészség

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Rigó Katalin Jarmila

Rigó Katalin Jarmila vagyok, okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem kellene így lennie. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is. Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.