5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

Kategória: Stresszoldás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A tartós stressz nemcsak pszichés betegségek szintjén tud megnyilvánulni, de testünk hatékony működésére is hatást gyakorol. Tartósan fennálló stresszhatás(ok) eredményeképpen előbb-utóbb felborul a hormonháztartásod és nagyobb eséllyel alakulnak ki különböző női betegségek a szervezetedben.


De nem csak az idegeskedés, a túl sok munka, túlhajszolt életvitel, munkahelyi vagy párkapcsolati problémák okoznak stresszt. A különböző betegségek, a szervezetben folyamatosan fennálló gyulladások is, sőt az életszakaszok változásai is, mint pl. házasság, gyermekvállalás, menopauza is kiváltanak stresszreakciót a testünkben.

Ilyenkor megjelennek különböző tünetek: emésztőrendszeri problémák, hízás, fogyás, pajzsmirigy problémák, depresszió, hangulatingadozások, álmatlanság, éjszakai verejtékezés, kimerültség, hajhullás, fájdalmas menstruáció, felborult ciklus. Ezeknek a tüneteknek a hátterében mind-mind a stressz és a stresszből fakadóan különböző hormonok túl- vagy éppen alultermelődése, azaz a felborult hormonháztartás a felelősek.

5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

A mellkasnyitó gyakorlatok oldják az érzelmi feszültséget

Rendszeres jógázással sokat tehetsz ezeknek a hormonoknak a megfelelő működéséért, és a stressz csökkentéséért.

A mellkasnyitások, csípőnyitások, hátra- és előrehajlások, a belső szerveket átmasszírozó, és a teljes testet átmozgató jógagyakorlatok segítségével a női stresszterületeken (torok, mellkas, csípő területe) tárolt blokkokat tudjuk oldani.

Így a női jóga segítségével sokkal könnyebben megszabadulhatsz az életedben nem kívánatos dolgoktól, a stressz okozta panaszoktól és határozottabban tudsz dönteni arról mit engedsz be, és mit engedsz el. Próbáld ki Te is!


Az alábbiakban található 5 jóga gyakorlat segítségével oldani tudod a mindennapi stresszt, melyet meg fog hálálni a hormonháztartásod is.

 

Deszka tartás - szantólanászana

 

5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

Ha kezdő gyakorló vagy, eleinte próbáld 20-30 másodpercig kitartani a pózt, majd minden nap növeld egy picit az időtartamot

 

Kiindulás: négykézlábállás, lábujjak visszafeszítve. Emeld el a térdeket a talajról és nyújtsd ki lábaidat. A törzs és a lábak egy vonalban legyenek. Karok vállszélességben, csukló a vállak alatt. A vállakat húzd hátrafelé, lefelé a lapockák közelítenek egymáshoz. A fej, nyak, hát, medence és a láb egy vonalban van. Fejtetővel előre, sarokkal hátrafelé nyújtózz! Lélegezz folyamatosan, egyenletesen, ezáltal könnyebben ki tudod tartani a pózt.

Hatásai:

gyökér csakrát harmonizálja

javítja az idegi egyensúlyt

erősíti a hasizmokat, a kar izmait, a vállakat, a gerincet

 

 

Felfele néző kutya póz – úrdhva-mukha-svanászana

 

5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

A felfele néző kutya tartás segít enyhe depresszió, fáradtság, kimerültség esetén

 

Kiindulás: lefele néző kutya vagy deszka tartás. Lábaid legyenek csípőszélességben, térded nyújtva, rüszt a talajon. Orrheggyel nyújtózunk a plafon irányába. Törzs, medence és a láb is elemelkedik a talajról. Csak a tenyerek és a rüszt érintkezik a talajjal. Karok párhuzamosak, csuklók a vállak alatt. Homorú a hát, a medencéd ne ejtsd be, végig tartsd meg. Maradj a pózban 3-5 légzésig.

 

Hatásai:

 

a köldök- és a szívcsakrát harmonizálja

megfiatalítja, erősíti és rugalmassá teszi a gerincet

a mellkas kitágításával rugalmassá teszi a tüdőt is, jó asztmára és bronchitisre

helyreállítja a medencetájék vérkeringését és egészségesen tartja azt

nyújtja a test elülsőfelszínét: nyakat, mellkast, hasat, combot

tonizálja az idegeket, javítja az agy és a test közötti kapcsolatot

oldja az érzelmi feszültséget

pozitívan befolyásolja az étvágyat, emésztésjavító, gyomorbetegségeket, a székrekedést javítja

 

Tehénarcpóz - gómukhászana


5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

A tehénarc póz oldja a vállakban lévő feszültséget, fájdalmat, enyhíti a hátfájást

 

Kiindulás: négykézlábállás. Jobb lábad keresztezd a bal előtt, majd a lábfejeket eltávolítva egymástól, ülj vissza a talajra, a lábfejek közé. Térdek lehetőség szerint egymás felett (a jobb van felül), ülőgumók a talajon, a talpak hátrafelé kifelé néznek, a rüszt külső oldala a talajon. Bal karral nyújtózz felfele, majd hajlítsd és helyezd a tenyered a lapockák közé. A jobb karral lefelé nyújtózz, majd hajlítsd és emeld a kézfejed szintén a lapockák közé, s ott kulcsold az ujjakat. (Ha nem érnek össze a kezeid, használj jógahevedert, vagy egy törölközőt.) Nyakad, hátad egyenes, mellkas nyitott, a fejtetővel felfelé nyújtózz. 5-8 légzés után bontsd a kulcsolást, nyújtózz meg a karokkal felfelé. Majd végezd el a gyakorlatot a másik oldalra is. Most a bal lábat tesszük keresztbe a jobb előtt.

Hatásai:

gyökér, szív, homlok csakrát harmonizálja

nyújtja a váll és csípő körüli izmokat

oldja a vállakban lévő feszültséget, fájdalmat, enyhíti a hátfájást

ruganyossá teszi a láb izmait

nyitja a mellkast, mélyíti a légzést és a szív munkáját

enyhíti a fáradságot, feszültséget és szorongást a szervezetben

 

Háromszögállás - utthita trikónászana


5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

A háromszögtartás sok jótékony hatása közül az egyik, hogy napi gyakorlásával hamar megszabadít a derék körül lerakódott zsírpárnáktól

 

Kiindulás: egyenes állás. Bal lábaddal lépj ki egy közepes szélességű terpeszállásba. Bal lábfejed forgasd ki egészen balra, jobb lábfejed szintén forgasd kissé balra. Medencéd előre néz. Karok oldalsó középtartásban, bal kézzel nyújtózz oldalra úgy, hogy mellkas továbbra is előre néz. Majd a felsőtesteddel kezdj el balra dőlni, közben ügyelj arra, hogy a tested egy síkban maradjon. A bal kezeddel megtámaszkodhatsz a bal lábon, olyan mélyen, amennyire le tudjod engedni a kezedet, anélkül, hogy a medence elfordulna. 3-5 légzésig tartsd ki a pozíciót, majd ismételd meg jobb oldalra is a gyakorlatot.

 

Hatásai:

gyökér és köldök csakrát harmonizálja

oldalirányú nyújtást ad a gerincnek, enyhíti a hátfájást

masszázst ad a belső szerveknek: aktiválja a májat (méregtelenít), lépet (vérképzést segíti), veséket (kiválasztást javítja), gyomrot, beleket (emésztés javító, székrekedést megelőzi)

rendszertelen menstruációra kiváló

erősíti a csípő, comb és láb izmait

megszabadít a derék körüli „úszógumitól”

tiszta tudatállapotot és magabiztosságot ad

 

Ganésa mudra

 

5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

A Ganesha mudra oldja a mellkas, a szív területén tárolt feszültséget, blokkokat

 

A mudra szó jelentése: pecsét.

A haszta mudrák olyan kéztartások, melyek a testben levő energiapályákat kapcsolják össze. Olyan egyszerűen kivitelezhető kéztartások, melyeket szinte bárhol, bármikor alkalmazhatsz. Gyakorlásukkal mélyebb szinteken is be tudod indítani a test öngyógyító folyamatait.

 

Kiindulás: Helyezkedj el kényelmes keresztezett lábú ülésben, egyenesítsd a gerinced, medencét billentsd előre, vállaidat finoman forgasd hátra, fejtetővel felfele, farokcsonttal lefele nyújtózz.

Bal kezedet tenyérrel kifelé emeld a mellkasod elé, ujjaidat görbítsd be. Jobb kezeddel kézfejjel kifelé fogd meg a balt. Az összekulcsolt kezeket a szíved magasságában tartsd, szorosan a mellkas előtt. Kilégzéssel kezdd el erősen széthúzni a kézfejeket úgy, hogy a szorításon nem engedj. Belégzéssel lazítsd el az izmokat. Alkarok párhuzamosak a talajjal.

GYAKORLÁSA: naponta egyszer, kb 10 percig.

 

Hatásai:

serkenti a szívműködést

erősíti a szívizmot

megnyitja a hörgőket

oldja a feszültséget a mellkas területén

megnyitja a szívcsakrát

bátorsággal, bizalommal és nyitottsággal tölt fel mások iránt

 

Ez csak néhány olyan jóga gyakorlat, melyet ha beépítesz a mindennapjaidba, máris sokat tettél a stressz káros hatásai ellen és saját magad egészségéért, női szerveid egészségéért.

 

Ha Te is úgy érzed, tested és lelked is megérdemli a törődést, és szívesen megszabadulnál a stresszel járó problémáktól, TÖLTSD LE INGYENESEN az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot pdf fájlban, melynek segítségével már otthon elkezdheted a gyakorlást.

 

Ajándékba adom ezt Neked, mert hiszem, hogy a jóga a legjobb dolog, amit magunkért tehetünk.

 

"Bármi, amit birtokolni érdemes,

Azt megosztani is

Érdemes."

(Sri Chinmoy)

 

Itt tudod letölteni az 5 stresszcsökkentő jógagyakorlatot:


http://lp.otthonjoga.hu/5-joga-poz-stressz-ellen

 

Csoportos órák

 

Ha inkább csatlakoznál egy szuper női jóga csoporthoz, ezt is megteheted. Gyere el csoportos órámra és  tapasztald meg magad a női jóga jótékony hatásait, várlak szeretettel.

 

Privát jógaórák

 

Ha úgy érzed nem Neked való a csoportos óra, akkor is keress bátran, magán óra keretében is tudunk találkozni.

www.otthonjoga.hu

 

5 jóga póz, melyekkel felveheted a harcot a mindennapi stresszel szemben

 

Közösség

 

És bátran csatlakozz Facebook csoportunkhoz, közösségünkhöz is, ahol minden aktuális információt, érdekességet megtalálsz az órákkal és a női jógával kapcsolatban:

https://www.facebook.com/groups/8het.hu

https://www.facebook.com/8het.hu/

http://otthonjoga.hu/

 

Ha a gyakorláshoz segítségre lenne szükséged, vagy kérdésed van, keress nyugodtan.

 

Köszönöm, hogy elolvastad. Ha tetszett az írás, oszd meg a barátaiddal, ha pedig kérdésed van, csak írj bátran nekem a cikk alatt egy kommentet. 

Vissza

Címkék : stressz, női jóga, női egészség, önbizalom

Oszd Meg a Cikket :


Program vezető

Rigó Katalin Jarmila

Rigó Katalin Jarmila vagyok, okleveles Női jóga, Hatha jóga és Yin jóga oktató. Mióta az eszemet tudom, a menstruáció számomra egy fájdalmas és kellemetlen dolog volt. Aztán találkoztam a női jógával, és megtudtam, hogy ennek nem kellene így lennie. A fájdalmak hátterében sokszor szervi elváltozás áll, de a speciális női jóga hatékony módszere segítségével megelőzhető ezek kialakulása is. Tudom, hogy a női jóga igazán különleges élmény lesz számodra. A legfőbb célom, hogy minél többet átadjak a tudásomból és azt akarom, hogy te is találd meg azt az utat, ami téged a legboldogabbá tesz.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.